donderdag 16 mei 2013

GUILT FREE CHOCO CORNFLAKES









Clean Choco Cornflakes, lekker met sojamelk.
voor 5 porties

Ingrediƫnten:

  • 200 gram amandelmeel
  • 2 el kokosmeel of zoete aardappelmeel
  • Snuf zout
  • 2 el rauwe cacaopoeder 
  • 5 el agavesiroop of paar druppels stevia
  • 1 eiwit
  • 2 el zachte kokosolie of boter op kamertemperatuur. 
Let's get cooking:
  1. Verwarm de oven voor op 180 graden.
  2. Mix de droge ingredienten samen in een kom (ik heb zoete aardappelmeel gebruikt, maar kokosmeel is een aanrader, dat had ik toevallig niet in huis). 
  3. Voeg daarna de agavesiroop/stevia + de kokosolie/botertoe en begin te kneden. 
  4. Voeg de eiwit geleidelijk toe, blijf kneden totdat het mengsel een deegbal wordt.
  5. Pak 2 vellen bakpapieren. Zet de deegbal in het midden van het eerste vel, daarna leg je het tweede vel eroverheen en rol je het deeg uit totdat het 3 mm dikte heeft. Ik had geen roller, dus ik gebruikte een folierol (improvisatie!).
  6. Snijd daarna het deeg in vierkantjes en bak ze voor 16-18 minuten gaar.
  7. Doe ze in sojamelk of reguliere melk.
Let op: Ze zijn niet erg zoet, maar in combinatie met de melk vind ik het juist wel lekker. Als jij het zoeter wenst kan je er meer zoete bestanddelen doorheen doen. Ze zijn ook erg vullend. Eet ze binnen 2 dagen voordat ze zacht worden.

Enjoy!

PS: Credits aan http://www.eetgoedvoeljegoed.com/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten